Tror ni ?

att jag skulle klara av att ta hand om en hund ?
gjorde ett test i går på om man skulle vara en aktiv husse/matte ..
å jag fick ett väldigt bra betyg faktiskt ..
men saken är ju den att en valp är ju precis som en bejbis..
dom ska ha lika mkt uppmärksamhet å man ska uppfostra den + att den ska få motion å kärlek så klart..
de finns så mkt mer..
men man måste verkligen fundera ett bra tag på om man skulle verkligen kunna ge hunden ett bra hem..
jag skulle klara av de , men saken är ju den att Mattias vill ha muskel hundar .. å jag däremot är ju skit rädd för sådana .. skulle helst vilja ha en familje hund som är lätt att uppfostra å som ska ha normalt med motion å så klart hjärn gympa !
har märkt att alla tror att de är bara å skaffa hund å ha en hund bara så där .. dom tar en hund impulsivt .. blev skit irriterad i går på en sak .. men de har jag inom mej i stället de är nog bäst så..
alla tänker inte från grunden , vad en hund innebär..
för de enda jag gör nu förtiden de är att sitta hemma , åker i bland in till stan å kollar läget men hur länge är jag där då? max 1-2 timmar oftast ..
Å vissa menar på att om man skaffar en hund innan barnet är 1 år så får barnet bättre imunförsvar + att barnet löper mindre risk på att få allergier .. å de sista jag vill att mitt barn ska ha de är allergi mot pälsdjur + svininfluensan såå klart !
jag är djurmänniska utav mig .. men har nu funderat på en hund i ca 1 månad .. de är ett stort ansvar de oxå + att man ska lägga ner mkt tid på dom å allt sådant där ..
SÅ VAD TROR NI SKA JAG SKAFFA  MIG EN LITEN RAKKARE ELLER SKA MAN KANKSE VÄNTA ETT TAG TILL?

Kommentarer
Postat av: Frida



Jag är helt övertygad om att du skulle kunna uppfostra och ta väl hand om en hund. Det du skriver i ditt inlägg om vad du tänker kring att skaffa hund gör att jag blir ännu mer övertygad.



De flesta hundar jag har (och har haft) i min närhet är vad man skulle anse som ganska krävande raser. De är visserligen alla fina och fungerar bra, men jag brukar ta hand om dessa hundar och tycker helt klart att man ser skilnad på hur väl människorna har lyckats med hundarna - Ett exempel är en helt perfekt rottweiler som hundens människa har lagt ner sjukt mycket tid och möda på, och en annan hund som... människorna visserligen har lagt ner mycket tid och möda på men uppenbarligen inte lyckats vara tillräckligt tydliga med...

2009-11-08 @ 22:51:24
Postat av: Ginaaa

Sv Frida : De är bra att någon tror på mej! hehe :) .. fast jag är skit rädd för den rasen .. men de är fina hundar om ägaren har uppfostrat hunden rätt :) har stött på 3 fina rotwailar som är väldigt lydiga

2009-11-09 @ 10:34:03
URL: http://ginaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0