Nu är snön borta igen ..

ja , man får ju hoppas att de kommer snö just innan julen , för annars är de ju ingen JULAFTON !
i går gjorde jag däremot inte så där mkt , var till pastorexpeditionen eller vad de nu heter å hur de nu stavas ;o
planerade lite in för hur själva dopet skulle vara , måste sen i veckan eller så senast nästa vecka ringa å kolla vem de är som är ansvarig till att öppna församlingshemmet i seskarö.. för de är där de kommer bli fika å så .
har beställt inbjudningskort så hoppas dom kommer snart .. men ni som bor långt borta ni vet ju redan att ni är bjudna eller HUR?
tex : Frida FS, Stina S , Jonna S , Mommo å moffa, Katja å miro.. de är väl bara ni som bor lång borta å som har fått veta i tid när dopet blir.. har skrivit på inbjudningarna att de börjar 14.00 .. men de är så här att de är familje gudstjänst då å vi vill att ni ska delta i de med .. men själva dopet är 15.00 ..
ni som bor här i norr kommer så småniing om att få inbjudningskort !
mami sa att de är några som inte kankse tror att dom är inbjudna men de är väl en självklarhet att alla i släkten är bjudna ?!
så de är därför jag nu har beställt inbjudningskort ..
ja så de är de jag har pysslat med i går.. å så har jag varit å hälsa på mami å papi oxå.

I dag har jag väl bara hunni med kaffe på morgnen å sen började lillen att vakna så värmde mat å matade henne .
å där efter så gav jag vitaminer åt henne oxå å sen så satte vi oss på golvet å lekte lite .. hon rullade åt ena hållet å sen åt andra hållet å sen helt plötsligt var hon på magen oxå..
efter att hon hade ödslat bort lite energi så klädde jag på henne ytterkläderna å sen slängde jag på mig själv lite kläder oxå.. å så började vi gå våran promenix .
när vi kom hem igen så satte jag i gång med att städa upp i köket å sen i vardagsrummet .. rengjorde mikron oxå . funderade på att ta kylskåpet oxå , men de blev inte av .. men ska nog göra de antingen i dag eller så i morgon .. men saken är ju den att de känns så onödigt å ta kylskåpet för de är en stooor jäkla rost fläck där inne å den stöör mig så otroligt mkt .. å man kan ju inte precis få bort de heller?
ja , jag kan ju inte tvätta heller för de finns inget å tvätta .. har tvättat bort all tvätt under helgen .
nånå ska se vad man gör för mat i dag , men de lutar mest på spagetti å köttfärssås de är så enkelt att göra å så går de snabbt oxå.
funderar på om jag sen efter att lillen har vakna eller om jag inte måste väcka henne så att hon måste äta .. om jag sedan ska gå å hämta mitt halsband , var förbi Copersson i går å kollade vad lagningen skulle kosta å de skulle bara kosta 50 kr ;o å de är ju ingenting .. väntade mej att de åtminstonde skulle gå på 100 kr ..
så i dag ska jag nog vandra dit en sväng oxå..
sen ska jag väl börja med maten å vänta in att klockan ska närma sig 19.00 så att jag kan åka iväg med Bittan på spinning !
LÄNGTAR .. de är ju så kul!
nu ska jag ta ut köttfärs från frysen å sen se vad man kan hitta på .. kankse byta lakan å sådant eftersom jag inte hann göra de i lördags å i går kunde jag ju inte heller göra de .. Mattias hade nämligen bakis å han hade bosattit sig i sängen i går ..
Tjaoo ! ;)

Kommentarer
Postat av: Lea

Tänkte faktiskt göra de först, men såg att de regna plus att jag hade varit tvungen att rensa bagaget i pappas bil för att få plats med en barnvagn, så jag sket i de orkade inte tjorva :) Hörru hade de varit min karl som bosatt sig i sängen "dagen efter" så hade jag slitit upp han med våld (kanske inte bokstavligt talat) :p

2009-11-16 @ 17:16:17
URL: http://poottan.blogg.se/
Postat av: J O N N A

sv. i helgen var jag på 20 års fest haha sj ?

2009-11-17 @ 08:12:04
URL: http://jonnakinnunen.blogg.se/
Postat av: kusin A

du tycker inte jag bor långtbort? ;)

när jag kommer hem så får du ta med mig på promenix ;)

xx <3

2009-11-17 @ 19:18:13
URL: http://amandurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0