I dag blir de vinterjacka !

i går var isso å jag å kollade vinterjackor jag hittade en vit som var inte så där otroligt dyr som dom flesta jackorna är nu förtiden .. den gick på 1900 kr å den var ännu på rea ! .. så den får de bli .. men den jag engentligen ville ha kostade 2900 kr men den fanns inte i vitt som jag vill ha den i .. annars skulle jag nog köpa den.
den fanns ju förstås i svart men jag har ju så mkt svart?.. så jag vill ha vit denna gång :)
ja efter vi varit å kolla lite vinterjackor så åkte vi till ica å pantade burkar å sen handlade vi lite ..
när jag kom hem blev de middag .. jag gjorde chikkennuggets å ris med currysås å sen gjorde jag en fetaost sallad till *mums* ..
sen så åkte mattias iväg till Sami .. sen efter att Isso å jag hade druckit kaffe så följde Cornelia å jag henne till Jenna ? tror jag hon skulle till .. hon hade vist flytta till m-lund ..fick veta de först nu hehe .. lite efter men men vad gör man ?
sen hade vi ju ingenting att göra så vi gjorde en liten omväg så vi gick runt halva m-lund .
När vi kom hem så blev hon hungrig så jag satte i gång tv:n å så matade jag henne.
Fastnade vis the biggest losers eller vad sjutton de hette?
de är faktiskt ganska så intressant .. dom kunde på några pers dra ett helt flygplan hur häftigt som helst .. att dom orkade !
nånå sen när mattias kom hem så klädde jag på mig kläder för min jogging runda.. så de blev ett varv runt m-lund . . sköönt vare .. för när jag kom hem igen så hann jag med att duscha å sen klä på mej nattis kläder så började desperata hemmafruar :)

Men nu på morgonen vaknade jag klockan halv 9 , kunde inte sova längre ..
så jag steg upp å läste lite bloggar å därefter så kokade jag kaffe å gjorde två mackor med leverpastej å gurga å så drack jag ett glas äppeljuice .
sen så vaknade min lilla pärla till liv så jag gjorde mat åt henne å så satte jag mig i vardagsrummer å matade henne.
sen så bytte jag blöja å så satte jag henne under baby gymmet så jag kunde skölja ur nappflaskan .
sen blev de vitamin dags oxå .. å hon tkr ju verkligen om de *not* .. så man får som ta med skeden på sidan å få upp allt hon spottar ut å sen in i munnen igen , så får man hålla på en stund hehe .. ni ska se vilka grimarser hon gör ..
ja å nu så har hon pratat för fulla muggar men nu tror jag att hon börjar bli pömsig igen .. så nu medans hon är lugn ska jag passa på å vika tvätt å sätta igång tvätt maskinen å diskmaskinen så att dom är färdiga när vi kommer från våran promenix =)..

här är hon typ nyfödd med gulsot som ni kankse ser:)

å de här är en bild på hennne från förra veckan tror jag ?.. hoohoo veckorna går ju bara för snabbt nu förtiden :)
men nu ser ni skillnaden i alla fall hehe:)

Kommentarer
Postat av: amanda

men sööötis då! :)

jag tycker då jackan va rätt dyr även om den va på rea :)

xx <3

2009-11-11 @ 13:23:38
URL: http://amandurs.blogg.se/
Postat av: Lea

Ååh där ser man, lite komiskt ändå de skiljer juh bara någon dag mellan våra döttrar :) Nå de bli Paula Lovisa Pautamo, varav Paula är ett släktnamn :) Din dotter då ? :)

2009-11-11 @ 17:13:27
URL: http://poottan.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv. hahah okej :) vah katja ? hahah nej hon följer aldrig med haha

2009-11-11 @ 23:05:38
URL: http://jonnakinnunen.blogg.se/
Postat av: Madde

sötunge !

2009-11-21 @ 12:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0