hmmm . .

ja jag kan tyvär inte sova igen ..
matade flickan våran å nu somnade hon men jag kan inte somna =/ .

kan berätta vad jag har gjort i går .

jag vaknade vid 3 tiden på morgonen å matade Tösen , sen så var de så att hon inte somnade om . . så jag läste någon skvaller blaska jag hade köpt från ica dagen innan .
klockan tickade å tickade å sen helt plöstligt var den halv 6 å hon hade inte somna då heller .
så började hon stöna å låta lite grann ja då var de dags för mat igen . .
då väckte jag mattias å han fick ta de passet jag värmde bara upp mat åt henne å lade på en film åt mattias .
så jag fick gå å sova någon timme först vid halv 7 var jätte trött.

När jag vaknade igen så matade jag henne i gen klickan var väl 11 halv 12 :p
Efter de så började jag stor städa tävttade 2 tvättar å damm torkade å dammsög å skurade . .
å just när jag blivit färdig så kom Stina Å Eva å så hade Stina med sej sin kille från Sthlm som heter Linus .
(Stina bor så klart oxå i Sthlm nu )
vi drack kaffe å käkade butter kaka som dom hade med sej från nya konditoriet =)
De var ju lördag så då får man äta =)
måste försöka hålla de där att ha en gång i veckan högst att man får äta lite onyttigheter .
När dom hade åkt så matade jag Tösen å klädde på henne för våran dagliga promenix den tar ca 1 timme å en 15 min tror jag :p tog tid på ett ungefär . .
isso kom med på de villkoret att hon fick knuffa vagnen . å de fick hon oxå hehe.
när vi var ute å gick så märkte vi att de bara blev varmare å varmare . . när vi kom hem i gen så kollade jag på termometern å de var ju sant för när vi började gå så var de 20 + grader ute å sen när vi kom till baka så var de 27 ;o
( i solen )
så bytte jag lakan,örngott å påslakan de gick snabbt när isso hjälpte mej med täckena . .
sen märkte jag att klockan var ganska mkt så jag hoppade in i duschen å så kom mattias oxå hem å de var bra de för vi började få de lite stressigt när vi sku vara i sangis klockan 18.00
fönade håret, platade de å slängde på lite smink ser ju så sliten ut annars hehe :p
Hade en kjol å tights å en vit t-shirt som jag köpt någon gång på gina Tricot =)
haha å sen hittade jag ju jätte passliga skor till de mina vita DC skor haha

vi kom lite försent , men dom väntade på oss =)
vi var där till klockan 9 ca .
vi som var där var : Isso, henkka , jenny, linus , stina, jonna , mattias, lill tösen , mamma. pappa, eva , pekka , frida, brittmari  och kurt :)
jaa , å först åkte Eva å pekka Co ..
sen var de vii å då märkte vi att jonna hade glömt sin systemkamera å så hade eva ringt å fråga om vi kunde ta med lite käk åt fammo pga att hon fick stanna hemma för att hon var sjuk=/

så vi åkte förbi i salmis å så blev de att vi blev kvar där framför brasan dom hade gjort för dom skulle grilla marschmallows haha min egen stavning där !

Efter de stressade vi hemmåt för mattias å henkka skulle fylla släpet med skrot som mattias har i garaget...
medans dom gjorde de så kom isso in till oss å kolla film eller ja hon kolla inte film hon är ju så inne i lill flickan =)

de var väl allt haha nu ska jag försöka gå å sova i gen :)
skriver i kväll igen mest troligt å ska se om jag kan ta lite bilder i dag :)

han var ju bara så sööt :)

Kommentarer
Postat av: Jonna

sv: ja men det gör det haha :) okej vilken otur haha ;/ har ni haft fint väder och så annars under sommaren då, eller har den regnat bort ? :)

2009-08-23 @ 09:03:56
URL: http://jonnakinnunen.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: okej haha jaa det skulle jag också behöva börja med haha.. Här har det varit ungefär likadant väder har vart på stranden och solat några gånger även om det vart monligt och blåst kallt men när solen inte vart i moln och det inte blåsigt så har det faktiskt varit retso varmt hahah :)

2009-08-23 @ 16:56:41
URL: http://jonnakinnunen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0