Hemma I Gen Med Våran Lilla Tös =)

sist jag skrev var dagen då jag åkte in till sunderbyn eller rättare sagt kvällen / morgonen .
förlossningen gick väldigt bra faktiskt men ont gjorde de , Fick ryggmärjs bedövning kan berätta åt er som inte vet att själva nålen är ca 10 cm lång å dom trycker den rakt in i ryggen. Visste själv inte de förän efter åt då Mattias berättade de åt mej å blev lite smått äcklad när jag fick veta hur stor den var , är ju jätte rädd för sprutor !
krystade i ca 8 min så kom hon ut barnmorskan hann nästan inte få på sig handskarna .
ni som inte vet hur de är att föda barn kan jag berätta åt er att de känns som att man ska bajsa på sig å att man är väldigt bajs nödig för de trycker som i baken lite oxå .

Å lyckotårarna bara sprutade när jag hörde att våran lilla Tös var ute å Mattias släppte oxå en eller två tårar =)

Vi fick stanna kvar där i ca 4-5 dagar för att Tösen fick gulsot så hon fick sola solarium ne men inte var de de men de såg precis ut som ett.
så måste mata henne jätte mycket så hon trycker bort gulsoten men bröst mjölken har inte riktigt kommit i gång ordentligt så måste mata henne med extra tillägg.

Å i dag har vi fått komma hem känns väldigt skööönt de var så tråkigt att vara där kunde bara ligga i sängen å inte göra någonting alls känndes de som men läste lite skvaller blaskor så att tiden skullle gå lite snabbare men tur var var jag inte ensam där Mattias har varit med mej hela tiden å ställt upp till 100%  känns väldigt bra.

vi har varit förbi min mamma i dag där var de ju fullsmokat med folk alla släktingar som bor här i närheten var där så Tösen fick mycket presenter .
åt tårta som mattias mamma hade gjort för att vi skulle fira att tösen har kommit till världen.

de får nog räcka med de här i dag de står helt stilla i huvudet nu så men kan skriva lite i morgon oxå om jag har tid å ork =)


åkte bil för första gången =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Va söööt hon är!! jo, jag hade sjukt ont i såret ca 1-2 månader. men första dagen var som värst när bedövningen hade gått över. Blev tvingad att stiga upp på kvällen fort för att dom skulle kolla så bedövningen hade slutat värka och lite till.. Skulle haft ondare om jag hade fått göra akut kejsarsnitt. Dom säger att då har man ondare. Mitt var planerat.. Hur känns det att vara mamma nu?? :D och GRATTIS!

2009-08-02 @ 07:17:05
URL: http://emmahjorth.blogg.se/
Postat av: Anna-stina

Guud grattis Gina!! :) Underbart söt flicka du fick! Lycka till o fortsättningen hörru :)

2009-08-02 @ 13:00:16
Postat av: Anza

men vad roligt! har du funderat ännu några namn till henne? :) ,ja du har ju vart nykter länge du så snart får du unna dig nån öl! ..men nu har du ju fullt upp med bejbisen..fast det enda dom gör nu i början är sova o äta! hihi..hur mår du annars då? ;b

2009-08-02 @ 15:17:42
URL: http://anzaaah.blogg.se/
Postat av: Frida

Men vad söööööt!!!

Nu när jag sett bildbevis kan jag boka flygbiljett ;)

Maaassor av kramar

2009-08-02 @ 15:25:21
Postat av: Anonym

Grattis! Otroligt söt tjej!

2009-08-04 @ 13:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0