jaha KALLT igen HM ..

Jaha nu är de kallt igen jag som satt på morgonen vid köksbordet å hoppades på att de inte skulle vara så hemskt kallt ute så att man kunde ta sig en promenad.
Nå i alla fall så åt lillen gröt på morgonen .. de här börjar faktiskt gå riktigt bra . . men hon är verkligen en gris när hon käkar för direkt de kommer lite utan för så tar hon handen å gnider in de i heeela ansiktet så hon har gröt i ögonen pannan å överallt .. samma är de med pureena man ger henne .. å sen när man ska torka bort de så gör hon samma sak igen .. men de hör till när dom är små barn.

nu har jag varit på spinning 2 dagar å i dag blir de den tredje , ska försöka hålla nu att man spinner 3 gånger i veckan å sen promenad .. men jaa vad ska man ta sig till när de är så här kallt ute 18- grader de var inte precis de jag hade räknat med inte .
men skönt var de att 3 dagar var de i alla fall hyfsat varmt ute så att man kunde ta sig en promenad med lillen i alla fall ..
nå i går dammsög jag å tvättade .. så vad ska man göra i dag då ?
de blir väl att tömma å fylla diskmaskinen sen blir de väl att tvätta ännu mera tvätt.

i går var vi föresten på BVC oxå Cornelia hon vägde 6280 g å var 66,5 cm lång så hon hade gått upp 100 g å 1 cm på en månad .. å sen fick hon sprutor tv å st i vardera lår .. den första sa hon ingenting men när dom tog den andra så började hon gråta men sen efter de så var hon lika glad som alltid.

Å nu måste vi sluta med att Cornelia somnar i våran säng .. annars kommer de bli en vana för henne .. så direkt när hon är trött ska hon vara i sin egen säng . så hon inte blir lärd att sova i våran säng eller att man går runt å gungar henne i famnen . så de är något man måste börja tänka på nu när hon närmar sig 6 månader .

Nå nu ska vi gå å byta kläder på lillen .. hon spydde ner sig just
men vi får väl höras , tjaooo ! ;)


Min Farmor å lillen =)

Kommentarer
Postat av: Leea

Har hon börjat följa sin kurva igen ?



Jo precis de tycker jag också, men nog kändes de när jag for iväg, var första gången som jag lämnade henne själv :) Men de hade visst gått jätte bra här hemma, så nästa gång kanske jag inte får lika dåligt samvete :) Måste kännas skönt att du har någon som kan vara med henne ifall att du måste/vill iväg någonstans :)

2010-01-13 @ 10:49:21
URL: http://poottan.blogg.se/
Postat av: jennah

nå jag slutade för att jag lessnade på skolan så mycket.kändes då som att jag gick helt fel linje,vill bli bartänder men orkar inte gå 4 år för o bli bartänder när det finns en massa annat också under de 4 åren.. man kan bli bartänder på ett mycket lättare sätt också :) så just nu gör jag typ ingenting :/ har leta efter jobb & grejer, men har inte ännu fått något. får hoppas jag får snart iallafall :)

2010-01-13 @ 20:30:30
URL: http://jennananna.blogg.se/
Postat av: Emma

william fick också sova mycket i min säng i början men när han närmade sig 7 månader började han rulla runt i sängen och sen på morgon tyckte han om att riva i mitt hår och de var inte kul :) jag är så håröm att de inte är sant så man vaknade iaf fort. Nu men han sover nu i egen säng. :)

2010-01-15 @ 00:35:49
URL: http://emmahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0