Kyligt

Ganska så himmelens kallt ute de är i dag 9- uscha!
skulle vara toppen med lite snö oxå .
men inte har de kommi något ännu heller .
Lillen somnade om efter att hon vaknade å ville ha mat vid 10 tiden å nästan på en gång så somnade hon om.
vilken sömn tuta hon är va?
Nu är punkteringen lagad på vagnen oxå SKÖNT .
Mami köpte en ny innerslang till däcket.
var i går ute med mamma å julshoppade lite .. de var bara mamma som köpte saker .. eller jag handlade lite på ica sen men de var mest bara keso, oliver, soltorkade tomater .. sen en film som jag fick för 29 kr men skulle kosta 99 kr. . de var musses jul eller någe liknande .
å sen någon "dyr" choklad kostade 19.90 kr /hg .. kankse blev 9 chokladbitar som kostade 26 kr ;o..
dyrt men gott ..
Mamma köpte gå stol + en den gula gubben i telletabbies eller vad sjutton de hette .. den klingade när man skakade på den å Cornelia tyckte om den så mami köpte den med då .. vi testade dom där lite större oxå å dom lät när man klappade den på rumpan men Cornelia blev så rädd för den så hon började gråta så den blev de inte .
i dag ska vi mest troligt till mamma , för Jenny å jag ska baka lussekatter.
så väntar nu bara på att hon ska smsa till mig å meddela när hon är beredd på att börja baka.
funderade starkt på att ta en promenad .. men de är ju så kallt !
Men om jenny säger att hon vill först baka om 2 timmar så går vi väl ut å går men om hon säger 1 timme nee då stannar jag nog hellre inne å packar i ordning Cornelias saker å gör lite extra mat åt henne .
skulle behöva städa oxå .. men tänkte att de kan jag göra i morgon för Mattias jobbar ändå , så kommer inte ha något att göra då så tänkte att då kan jag ju städa .. men de blir nog så att jag dammsuger i dag i alla fall för de dras in så mkt sand när de inte är snöööö ute .
har dammsugit 2 gånger denna vecka å de blir nog en till gång i dag .
de är ju så jobbigt när man får en massa sand under fötterna usch usch.
Har smsa jenny å isabelle men ingen svarar åt mej .. hm hm .. får väl smsa mamma oxå å se om hon är snabbare på tangenterna.
nå söndagar är så tråkiga .. fast man inte går skola så är söndagar tråkigaste dagen på veckan.
jaja ska se om Cornelia har vaknat eller inte . .
Hej då ha en bra söndag =)

ÅH vad jag saknar min älskade lilla bejbis !
Har sett den i lule nu varje gång jag varit dääär .. hm de är som att de är ett tecken på att jag måste köpa tillbaka den ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0