God morgon

Har vaknat för nästan två timmar sen , har fortfarande ont i huvet men kan nog bero på att de är 3:dje dagen vi stiger upp vid 6 tiden , å jag är inte precis morgon människa så är seg ända in tills att klockan blir 8 å sen efter de så börjar man känna att energin börjar komma i gång , å då är de ju så att Cornelia hon tkr tvärtom så hon somnar ju .
Ja , i dag blir Cornelia 8 månader å Sandra Sandlund fyller hela 20 år så grattis grattis ! :)

å nu däckade någon här på golvet oxå , inte så konstigt hon har varit i full gång sen 6 .

i går så städade jag å blev helt chokade blev färdig halv 11 å annars brukar städningen vara färdig först vid 2 halv 3 haha så man märker att man hinner göra så mkt mer när man vaknar tidigt .

ja , under veckan har vi varit på BVC å väg lilla Cornelia hon är 69 cm lång å väger 7435 g .
kan meddela att hon är 8 månader å hon har ännu inte börja använda storlek 74 ännu hon är så liten så liten .
hon äter helt normalt , Frukost - gröt  06.00 , lunch ? kl 10.00 , mellan mål klockan 14.00 , middag klockan 5-6 tiden , kvällsmat kl 21.00 .. men i bland blir de så att hon äter en gång extra.
Kan säga att Cornelia har varit så snäll ända sen födseln .
NÄr hon föddes så vaknade hon en gång på natten å ville ha mat men sen sov hon alltid till klockan 10
men nu när hon börjar bli äldre så vaknar hon tidigare å tidigare hela tiden .
hon började sova hela nätter redan när hon var 4 månader , i början så söv vi henne alltid i våran säng men sen när hon blev 5 månader då blev vi mer nogrann var vi söv henne så hon har inga problem alls att somna själv i sin egen säng hon ligger där å jodlar ett tag å rullar runt men sen så blir de knäpt tyst å hon sover . så de fungerar väldigt bra .. hon stretar aldrig emot om någon ting , när jag matar henne så gapar hon som en liten fågel unge , gråter aldrig nästan de är då ytterst sällan .
å hennes mage har fungera förutom en gång , en kväll då hon grät å grät för hon hade ont i magen så först gick jag ut å gick runt m-lund då var de tyst men sen direkt när vi kom in i gen så började hon gråta så jag gjorde upp ett bad åt henne å där var hon lugn igen men sen direkt när jag tog upp henne så började hon gråta igen men jag satte på henne blöja å kläder å sen fick hon ligga på skötbordet så gjorde jag lite mag massage å sen drog jag hennes ben upp mot magen å sen att dom blev raka igen så höll jag på ett tag å sen gick de över .
men som sagt vi har haft de såå bra , kan nog nästan säga att hon är världens snällaste å busigaste troll som finns :)

slänger in lite bilder å sen ska jag väl se på Tv å kanske vila ögonen någon minut eftersom att Cornelia sover nu .

tagen i går när vi väntade på att pappa skulle äta frukost , så att vi sedan kunde fortsätta å städa :)

haha hon är så sööt när hon gör den här minen alltså alla bara skrattar åt henne när hon gör den å då gör hon den igen å igen :)

Bus unge !

Pappa å Tomi satte på henne ett kuvert på huve så hon ser ut som en pirat ;)


Kommentarer
Postat av: kusin A

SÖT UNGE!!! :)

saknar er! <3

2010-04-18 @ 14:24:50
URL: http://amandurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0