God underbara Dag

i dag verkar de som att de blir fint väder solen lyser å tempen börjar sjunka så i dag blir de mest troligt en promenix till ica i alla fall . ska köpa sylt i alla fall å sen en mjölk :).

i går blev de tyvär inge skrivande i bloggen men jag fastnade först med lillen på golvet å sen kom Cornelias moster å hälsade på .
å sen åkte vi till Min mamma å åt middag blev oxfile å potatisgratäng , men mattias är laktosintolerant så han fick klyftpotatis.
Cornelia fick en gurk bit som hon fick sitta å tugga på  medans vi åt middag.
Hjälpte min minsta syster med att ränsa hennes garderob ni skulle sett hur de såg ut ingen ordning alls allt var bara in kastat så jag vek å gjorde ordning medans hon kollade vad hon skulle ha kvar å inte ha kvar .
sen drack vi kaffe å var sociala ett tag å sen bar de utav hemmåt ..
har märtk att Cornelia tkr de är skönt att bli kliad i örat hehe hon blir som helt avslappnad å lugn.
Märkte nu i helg att de var heelt onödigt att jag köpte godis var som inte så där sugen som jag annars brukar vara .. skulle F*n passat på att vara utan i stället så är lite sur på mig själv att jag köpte men nu till helgen som kommer så ska jag då försöka göra ett uppehåll med godiset .. skulle vara bra om jag lyckades vara utan i 4 veckor i alla fall för efter de så ska man inte ha "behov" utav att äta godis , å de skulle vara bra om jag skulle kunna sluta helt å hållet för sen när Cornelia börjar bli 1 år så vill hon ju oxå börja smaka på allt å vill helst inte ge godis till henne när hon är 1 de är en annan sak sen när hon börjar bli 2-3 år då kanske man kan ge men jag vill helst inte ge de då heller .. för människan har inge behov att få äta godis så måste verkligen skärpa mig .

Ja vad är mina planer för dagen då ?
en promenad till ica i alla fall å sen hänga upp tvätten som jag just lade i gång å sen vika bort den tvätten som redan hänger på tvättstället såå klart .
har redan plockat undan lite skrot som har lega här å där nu i alla fall ska nog sen passa på att ta med soperna när vi går ut oxå.
sen senare blir de att jag ska laga middag vet dessvärre inte vad jag sak tillaga men de blir väl panbiff å potatis med lingon sylt å grönsaker .
sen blir de att ta de lite lugnt innan man ska åka i väg på spinning .. alltså jag kan inte beskriva med ord hur mkt jag har saknat de under helgen ! .. kan nog bero på att jag bara suttit inne å inte rört på mej.
men jag tog mej en promenad i stormen i går men de blev dock bara runt halva m-lund för de var ju så himmelskt kallt ute .
Ne nu ska jag sätta i gång med att vika lite tvätt här ! :)
Tjaooo

Gillar denna tunika som bara den men men jag å mina tumm naglar har ju råka trycka ett hål på sidan HMHM:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0